Nederland keek massaal naar het festival.

Dat Duncan Laurence uit Nederland het Eurovisiesongfestival gewonnen heeft moeten we jullie natuurlijk niet meer vertellen. Wat wel nieuw is, is dat Nederland massaal voor de buis zat tijdens de finale van het festival.
Er keken gemiddeld zo’n 4,4 miljoen kijkers naar NPO1, wat resulteerde voor een marktaandeel van maar liefst 75 procent. Hiermee is de finale van het Eurovisiesongfestival het best bekeken Eurovisiesongfestival sinds 2014. Voor de concurrentie bleef nauwelijks iets over; het meest bekeken alternatief trok ruim 300.000 kijkers.
Het Eurovisie Songfestival trok dit jaar meer kijkers dan vorig jaar, toen de finale met Waylon ruim 3 miljoen kijkers (59 procent) wist te bekoren. In 2017 trok de finale met OG3NE gemiddeld 4,1 miljoen kijkers (64 procent) en in 2016 keken er bijna 4,3 miljoen mensen (66 procent) naar de finale met Douwe Bob.
In 2015, toen Nederland níet in de finale stond keken er 2 miljoen mensen (37 procent) en in 2014, toen Ilse DeLange en Waylon tweede werden, keken er 5,1 miljoen mensen (65 procent).

Geef een reactie

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.