Jaaroverzicht 2019| Eurovision Choir of the Year.

Eerst en vooral wensen wij iedereen een fijne Kerstdag toe. Vanaf vandaag blikken wij terug op het afgelopen jaar en beginnen doen we met het kleinste broertje van het Eurovisiesongfestival, het Eurovision Choir of the Year.
In de zomer van 2019 werd de tweede keer editie van het festival gehouden in de Zweedse stad Göteborg. Het format week niet veel af van dat van de eerste editie van 2017. Alle deelnemende omroepen zonden een koor af naar de wedstrijd. Hun optreden mocht niet langer dan vier minuten duren en het optreden moest nog steeds regionale invloeden hebben.
Een vakjury koos de beste drie koren en die stootte door naar de superfinale. Daar brachten ze een nieuw stuk en opnieuw de vakjury koos de winnaar.
Op 18 december 2018 werd de officiële deelnemerslijst bekend gemaakt. In totaal namen er tien omroepen deel. België, Duitsland, Letland, Slovenië en Wales namen voor de tweede maal deel. Noorwegen, Schotland, gastland Zweden en Zwitserland debuteerden. Denemarken zou oorspronkelijk niet deelnemen maar nam toch deel. Frankrijk en Roemenië haakten op het laatst af.
Resultaten Eurovision Choir of the Year
01. 25px-EuroDinamarca.svg Vocal Line
02. .com/proxy/ Babite Municipality Mixed Choir Maska
03. .com/proxy/ Jazzva
De andere koren bleven steken in de eerste deel van de show. België werd vertegenwoordigd door het koor Almakalia (lees meer).